Friday, July 13, 2012

Romney campaign tries to get Boston Globe to validate its Bain Capital lie; is told to take a hike; campaign now won't release letter it sent to Globe

From the Daily Kos: Did Mitt Romney inadvertently tell the truth about when he left Bain Capital?

Here's the letter from the Boston Globe to the Romney campaign, refusing to cooperate with Romney's falsehood about leaving his company in 1999:
    Dear Ms. Gitcho:

    We received your request late this afternoon for a correction regarding this morning’s Globe story. Having carefully reviewed that request, we see no basis for publishing a correction. The Globe story was entirely accurate.

    The Globe story was based on government documents filed by Bain Capital itself. Those described Governor Romney as remaining at the helm of Bain Capital as its “sole stockholder, chairman of the board, chief executive officer, and president” until 2002. The story also cited state financial disclosure forms filed by Romney that showed he earned income as a Bain “executive” in 2001 and 2002, separate from investment earnings.

    The Globe story accurately described the contents of those documents.

    The Globe story also gave a full account of the Romney campaign’s position that, notwithstanding several years of regulatory filings, Mitt Romney “retired from Bain Capital in 1999 … (and) has had no involvement in the management or investment activities of Bain Capital, or with any of its portfolio companies, since that time.” In your correction request, you reiterate points that are fully detailed in the Globe story.


    Martin Baron
    Editor, The Boston Globe

No comments:

Post a Comment